sunnuntai 10. maaliskuuta 2019

DLP2019: Kohti Disneylandia!

Maanantaina 25. helmikuuta herätyskello pirisi klo 3:45 – eikä suinkaan siksi että olisin herännyt katsomaan Oscar-gaalan vaan siksi että oli aika nousta ylös ja valmistautua tulevaan Disneyland Pariisi matkaan!

Tästä reissusta ei paljoa somessa hiiskuttu tai hehkutettu, jos haluatte tietää syyn niin käykää kurkkaamassa Susannan Instagram (@_ssusanna) ja sieltä hänen stoorien highlighteista löytyy dlp '19. Matkahan me oltiin varattu jo hyvissä ajoin viime vuoden lokakuussa, joten tätä reissua ehdittiin kyllä odottaa kuukausi jos toinenkin.

Ja itsehän olin jo päättänyt että ei enää vähään aikaan Pariisiin vaan seuraavaksi valloitukseen Tokion puistot, mutta sitten Pariisin Disney ilmoitti tuovansa Pirates and Princesses Festivaalin takaisin ja noh lopun te arvaatte.

Lähdettiin tuttuun tapaan anivarhaisella lennolla, jotta olisi jo maanantaina hyvin aikaa pyöriä puistossa. Tällä kertaa oltiin varattu hotelli Disneyn alueelta, ensimmäiseltä reissultanikin tuttu, Autot-teemainen Santa Fe. Kun oli hotelli hyvissä ajoin varattu, niin Santa Fe oli jopa halvempi vaihtoehto kuin Disneyn partnerihotellit, jotka ovat puistosta bussimatkan päässä. Santa Felta taas käveli puistoon noin vartissa, joten selkeästi parempi vaihtoehto.

Yleensä Disneyn hotellien huoneet ovat valmiina kolmen jälkeen, mutta meidän olikin valmis jo kun saavuimme kahdentoista aikaan ja pääsimme siis heti heittämään laukkumme huoneeseen. Hotellilla olisi kyllä ollut myös laukkujensäilytys, jonne olisimme voineet tavaramme jättää, mutta mukavampaa on kun pääsee heti huoneeseen järjestelmään puistolaukun kuntoon.

Pienen pit stopin jälkeen suuntasimme tietysti kohti Disney Villagea ja tietenkin Disneylandia!! Oltiin päätetty että ostetaan tälläkin kertaa vuosipassit, kun ne tällaisella useamman päivän reissulla tulevat halvemmiksi kuin puistoliput, ja tietysti vuosipassilla saa muitakin etuuksia puistossa, joten oli se siltäkin kantilta kannattava hankinta.

Hoidimme siis ensimmäisenä lippuasiat kuntoon, samalla kaavalla kuin ensimmäisellä reissullamme. Nyt puistossa oli vain huomattavasti enemmän porukkaa, koska talvilomat, joten jouduttiin jonkun aikaa Annual passport officessa jonottelemaan. Mutta näppärästi sieltä selvittiin ja olen niiiin iloinen että sain ottaa uuden kuvan uuteen AP:n vaikka olisi voinut käyttää vanhaakin. (Mun vanha kuva oli sen näköinen että joku on mut siihen pakottanut niin noh.. Tällä kertaa otin pepsodent-hymyn niin tuli kivempi.)

Kello tikitteli tässä vaiheessa hieman yli yhtä ja koska esityksissä sattui olemaan väli juuri tässä kohtaa niin todettiin että olisi hyvä hetki metsästää jotain syötävää. Susanna oli himoinnut Disneylandin nugetteja, joten niitä lähdettiin hakemaan Discoverylandista löytyvästä Hyperion-ravintolasta. Minä nappasin listalta testiin vege-burgerin, joka oli ihan hyvän makuinen, mutta hieman haastava syödä kun joka välistä pursusi kastiketta.

Otimme ruokamme mukaan ja suuntasimme takaisin linnan luo Center Plazalle odottamaan Pirates and Princesses Festivaaliin kuuluvaa Princess Promanadea, johon molemmat viime matkalla ihastuttiin. Princess Promenadessa siis Disney Channelin prinsessat Sofia ja Elena tanssivat Center Plazan ympäri tanssijoidensa kanssa ja tervehtivät puistovieraita. Esityksestä löytyy useita versioita YouTubesta, jos joku haluaa sen katsoa – tai kannattaa ainakin ehdottomasti kuunnella! Promenaden aikana soiva musiikki on ihanan mahtavaa ja tuo kyllä hymyn huulille.

Sofialle ja Elenalle vilkuteltuamme suuntasimme Main Streetin päästä löytyvään kauppaan ostamaan vuosipassiemme kaveriksi Annual Photopass+:n, joka olisi myös vuoden voimassa – eli mahdollisesti seuraavallakin reissulla. ;)

Photopassia ostaessamma kohdattiin pieni kielimuuri kun meitä palvellut cast member ei ihan ymmärtänyt millaista korttia kaipasimme ja meinasi myydä meille tavallisen Photopassin, joka on vain 10 päivää voimassa. Onneksi hän sitten kuitenkin kävi hakemassa toisen cast memberin avukseen ja tämä tiesi heti mitä halusimme.

Photopass on ehdottomasti hankinnan arvoinen, jos haluaa hahmotapaamisista kuvia ja miks ei laitekuvienkin takia. Nykyään vain tuo normi Photopass on kallistunut hurjasti ja sen hinta on muistaakseni noin 80€, kahden korkeamman tason vuosipassin omistajille tuo vuotuinen photopass taas maksaa 50€. Me tieysti ostimme vain yhden jonka jaamme, joten 25 euroa ei todellakaan ole paha hinta reilusta 120 kuvasta, jotka tällä reisulla saimme passille kerättyä.

Pienen Main Street kiertelyn jälkeen suuntasimme takaisin linnan eteen odottamaan varsinasita Pirates and Princesses Festivaalia (joka täst edes on P&P Festivaali). Oltiin päätetty että tällä reissulla yritetään katsoa katsoa P&P Festivaali hieman useammista kohdista kuin viime reissulla, jolloin täysin sivutettiin Main Street showstoppi ja merirosvot linnan edessä!

Ei kuitenkaan heti ensimmäisenä päivänä vaihdettu tiimiä, koska olimme tietysti Team Princesses, joten ensimmäisenä P&P Festivaali osuutena katsottiin vanhempien klassikko prinsessojen lava Central Placalla.

P&P Festivaali oli iso syy miksi näin helmi-maaliskuun vaihteessa puistoon palattiin, joten siitä tulette näkemään paljon kuvia näiden reissuraporttien aikana. ;)

Kun oli tanssittu prinsessojen ja merirosvojen kanssa niin oli aika päivän ensimmäisen laitteen! Otettiinkin suunnaksi Discoveryland ja ihana Hyperspace Mountain. Sisäänkäynnillä näkyi että jonotusaika olisi 35min, mutta olikin lähemmäs 50min. Mikä ei sinänsä ollut ihme koska oli aivan mielettömän hyvä sää ja tosiaan lomaviikko, joten paljon porukkaa puistossa liikkeellä ja laitteisiin jonottamassa.

Koska Hyperspacen jonossa vierähti tovi pidempään kuin oli ajateltu niin suunnattiin heti kuvan haun jälkeen kohti Fantasylandia ja lemppari paraatinkatselupaikkaa. Ehdittiin siinä myös vielä vilkutella ohi lipuville prinsessoille, jotka palasivat päivän viimeiseltä P&P Festivaali tanssibattlesta.

Sitten olikin kauan odotetun Disney Stars on Parade!:n aika!!

Ja tietysti otettiin heti ensimmäisenä päivänä käyttöön viime reissulta opittu kikka, jolla paraatin näkee kahdesti – pikakäveltiin Main Streetin päähän!

Paraati oli aivan mahtava ja oli hauskaa että tämän päivän paraatiin oli otettu mukaan koko Tremainen perhe eli äitipuoli ja siskokset kulkivat Tuhkimon kärryn perässä. Anastasia tuli jopa pikaisesti juttelemaan kanssamme ja kysyi pidimmekö hänen mekostaan (joka tietysti oli kauniimpi kuin Lady Tremainen).

Yleensä paraatin jälkeen käymme syömässä, mutta nyt oltiin vielä niin täynä päivän lounaasta ja Disney-hypetyksestä että päätettiin vain kierrellä puistoa. Kierreltiin Main Streetin ja Fantasylandin kautta Adventurelandiin ja päädyttiin matelemaan Pirates of the Caribbean -laitteen jonoon, joka oli noin 20min. Ajateltiin että oltaisiin saatu siitä päivän toinen Photopass-kuva, mutta edessä istuvat tietenkin nostivat kädet ilmaan ja peittivät meidät taakseen, joten eipäs saatukaan. Näin käy joskus ja pohdittiin että voisiko toinen laitteen jonoista olla sellainen "tässä veneessä ei nosteta käsiä ilmaan" -jono, jotta olisi hyvät mahdollisuudet saada kiva laitekuva.

Ilta päätettiin tietenkin Illuminationsin katsomiseen ja shoppailuun. Tuntuu että tein puolet puistoshoppailustani heti tässä ensimmäisenä iltana, mutta kun löytyi niin monta juttua joita olin himoinnut niin pakkohan ne oli heti ostaa talteen. Emporium-myymälästä muun muassa löytyi ihanan ihana EVE-muki, jota olen kovasti himoinnut WALL-E-mukini kaveriksi.

Käytiin myös hotellille päin kävellessä kaikki Villagen kaupat ja puodit läpi katselemassa mitä kaikkea kivaa niistä löytyi. Tosin aika pikaiset kierrokset tehtiin sillä todettiin että Illuminationsin jälken ruuhka oli aika valtava ja hieman ahdistava sokkeiloisissa kaupoissa.

Ei oikein löydetty mitään iltapalapaikkaakaan Villagesta, joten päätettiin kävellä sitten hotellille ja käydä katsomassa mitä hotellimme Starbucksista löytyisi. Ja arvatkaa vain mitä sieltä löytyi!
Starbucksin "You are here" -sarjan Disneyland Paris -mukit!! Ei oltu niitä Villagen *bucksissa nähty, joten pelättiin ettei niitä taaskaan puistossa ole, mutta hotellin mini*bucks pelasti!

Mukien lisäksi sieltä löytyi iltapalaakin ja todettiin etenkin Cinnamon rollit erittäin hyviksi! Juotavaa ei kuitenkaan ostettu sillä Susanna oli TripAdvisorista lukenut että huoneavaimella saisi hotellin käytäviltä löytyvistä kahviautomaateista juotavaa ja saihan niillä! Meillä oli onneksi huoneen lähellä tuollainen automaatti, joten kipaistiin sieltä hakemassa kaakaot.

Siinäpä taisi olla reissumme ensimmäinen päivä, mahtavaa oli mutta monta mahtavaa päivää oli vielä tiedossa!

1. Tykästyin tohon Ariel kuvaan, missä se tanssii linnan edess. Ihanaa, että innostuit kirjottelee matkastas. Sun blogia on aina kiva seurata ja toivottavasti esittelet sun muita omistamia teoksia kirjahyllyst. Ainakin itseäni kiehtoo ne Dreamworksin taidekirjat. Ootan innolla myös lisää kertomuksia reissustanne ja ostosten esittelyä😊👍

1. Kiva kuulla että tykkäsit Anna. :) Pitää kyllä ottaa itseä niskasta kiinni noiden kirjahyllyn aarteiden esittelyn kanssa, on niin monta ihanaa kirjaa joita haluaisin teille hehkuttaa!

2. Ihanaa, kun jaksat tehdä nämä aina. Tuntuu kuin oisi itse matkassa mukana! <3

1. Voi kun voisinkin aina ottaa teidät kaikki meidän reissuille mukaan! Mahtavaa olisi lähteä isolla Disneyporukalla puistoja valloittamaan! <3
      Ihanaa kuitenkin että edes näin reissuraporttien välityksellä pääsette matkalle mukaan. :)

3. Ihan käsittämättömän upeita kuvia oot kyllä onnistunut saamaan! Varsinkin P&P-otokset jotenkin sykähdytti ihan kunnolla. Tremainen perhe paraatissa kuulostaa mahtavalta, oon haaveillut jo pitkään varsinkin ilkeiden sisarpuolien tapaamisesta tai edes näkemisestä.

1. Kiitos Emilia! P&P on kyllä kuvaajan unelma kun tapahtuu niin paljon ja paljon hahmoja vielä samassa paikassa. Tosin välillä meinaa hermot mennä kun prinsessat hyörivät ja pyörivät niin että kameran kanssa ei meinaa pysyä liikkeesä mukana. ^^; Onneksi 4000 kuvasta löytyy edes muutama onnistunutkin räpsy.

Ja Tremainen perhe oli kyllä mahtava yllätys! Minäkin olen pitkään haaveillut että törmättäisiin sisarpuoliin puistossa, joten nyt päästiin melko lähelle. Ihanaa oli että Anastasia tuli vielä nopeasti juttelemaankin. :D

4. Voi että, näin keväisin niin kaipaan aina kaupunkilomaa Pariisiin, johon olennaisena osana kuuluu Disneylandissa käynti. Luin tämän matkakertomuksen nyt vähän väärinpäin uusimmasta vanhempaan, mutta aivan ihana matka on teillä kyllä ollut. Seuraavaksi täytyykin syventyä teidän matkavideoiden kimppuun.